7 Eylül 2008 Pazar

MARSHMALLOWLU PASTA
























Buda bizim ilk şeker hamurlu daha doğrusu marshmallowlu pastamız. Aslında bu pastayı yayınlamayacaktım ama kızımın ısrarı üzerine yayınlamaya karar verdim. Çünkü ben bu pastayı çok beğenmedim. Birde ilk hamurlu pastam olduğu için pek güzel açtığım söylenemez.O yüzden süslemeyi kızıma bıraktım. Üzerindeki sarı çiçekleri ve yuvarlakları kızım yaptı, benden daha güzel yaptığı kesin:)) Onun emeğine saygısızlık olmasın diye yayınlamaya karar verdik.
Aslında aylardır yana yakına şeker hamurlu pastaaaa diyip durdum. Burada şeker hamuru malzemelerini bulmam imkansız olduğu için bende Marshmallow aramaya başladım. Bütün büyük marketlere baktım yok. Bende bakkaldaki bütün haribo şekerlerini topladım ve hamuru bunlarla yapmaya karar verdim. (şekerleri kullanmadan önce fotoğrafını çekmek isterdim ama unuttum)
Öncelikle şekerin her iki yanındaki şeker marshmallow du fakat ortasındaki şeker jelibona benzediği için ilk etapta bu yanlardaki şekeri kullandım.Yani 9 taneden 18 tane şekeri kesip mikrodalgada yaklaşık 20 saniye tuttum ve eridiler. Daha sonra 2 yemek kaşığı su ilave ettim ve kabın içine bir paket pudra şekerinin yarısını döktüm ve başladım yoğurmaya Önce beceremediğimi zannettim tam vazgeçeçektim ki, pudra şekeri ilave ettikçe hamurun toprlanmaya başladığını gördüm ve çok sevindim. Sonra biraz gıda boyası ekledim ve hamura margarin sürdükten sonra streç film kaplayarak bir gün oda ısısında muhafaza ettim. Tabi bunları Ayşe Yaman hanımın sayfasını okuyarak yaptım. Kendisine verdiği bu bilgilerden dolayı teşekkür ediyorum. Jelibona benzettiğim şekeride aynı şekilde hazırladım.
Yaptığım bu hamurlar, 26 cm.lik kalıpta pişen 3 tane keki kaplıyacak kadar oldu.
Yaklaşık 250 gr.dan 3 paket pudra şekeri elinizin altında olması lazım.
Ertesi gün hamur sert durumdaydı, ama biraz yoğurduktan sonra kıvama geldi ve yine pudra şekeri yardımıyla hamuru açtım. Pastayı kapladım. Ama hamuru açarken bir yandan da bu hamur yenmez falan diyordum, ve dediğim gibide yiyemedim ve yedirtmedim, O yüzden de bu hamurla uğraşmak bana göre saçma geldi, Hem okadar emek ver hemde yeme, zevk meselesi tabi... Bir daha özel bir yere pasta götüreceksem bu hamurla uğraşırım heralde.
Kek içinde
6 yumurta
1 su bardağı şeker
2,5 su bardağı un
1 vanilya
1 kabartma tozu
Tüm malzemeleri karıştırılarak 170 derecede pişirdim.
kek soğuduktan sonra ikiye kesip arasına pasta kreması sürdüm.




















































AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!