30 Haziran 2009 Salı

MAYONEZLİ VE ZEYTİNLİ PATATES SALATASI



























Misafirleriniz geldiği anda bile hazırlayabileceğiniz, çok lezzetli ve yapımı bir o kadar kolay patates salatası. Ben kalabalık misafir grubum için yapmıştım, ölçüyüde ona göre veriyorum. Verdiğim ölçü 12-15 kişiyi çok rahat ağırlıyor. Az kişi için siz ölçüyü yarı yarıya azaltabilirsiniz.

Yaklaşık 1,5 kilo patates
1 tane büyük soğan
Tuz, karabiber, pulbiber, nane
Mayonez
Patatesler düdüklü tencerede yaklaşık 10 - 15 dakika haşlanır. Soğuduktan sonra küp küp doğranır. Soğan ay şeklinde çok ince kesildikten sonra biraz tuz ile ovularak patateslere ilave edilir. Baharatlar da patatesimizin içine eklendikten sonra mayonez sıkılır. Mayonez miktarını bende sıkarak yaptığım için tam ölçü veremiyorum, ama 1 su bardağına yakın olabilir. Tüm patatesler mayonezle iyice karıştırıldıktan sonra çukur bir kaseye önce streç film koyulur ardından patatesler hafif bastırılarak kaseye aktarılır. Buz dolabında yaklaşık yarım saat dinlendirildikten sonra kase ters çevrilerek yeşil dolmalık zeytin ile süslenir. En başta misafirleriniz geldiği anda bile hazırlayabilirsiniz demiştim, Buzlabında bekletme ve zeytinle süsleme işlemi biraz uzun gidebilir elbette, bunları yapmak şart değil, Karıştırma işlemi bittikten sonra bile afiyetle yiyebilirsiniz.


























AFİYET OLSUN

1 yorum :

  1. siteyi yeni keşfettim o yüzden henüz deneyemedim ancak lezzetine gelmeden daha sunumlar harika görünüyor,bu ayrı bir maharet sanıım.acemi olarak taiflerinizi denemeye başlıycam.teşekküler paylaşımlar için...

    YanıtlaSil

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!