5 Haziran 2009 Cuma

OKULDAKİ DOĞUM GÜNÜMÜZ VE PASTAMIZ























Kızımın doğum gününe daha 16 gün var aslında. Fakat doğum günü tatil dönemine denk geldiği ve okuldaki diğer çocuklar doğum günlerini okulda kutladıkları için bizde önden okul için bir kutlama yaptık. O kadar özenerek yapmaya çalıştığım bu zavallı pastanın başına gelmeyen kalmadı. Keki fırına koydum 15 dk. sonra elektrikler kesildi. Kekin hamur hali piştikten sonraki halinden daha kabarıktı:) Kek fırında uzun süre kalıp kuruyunca biraz fazla ıslattım, bu kezde pastayı yerinden kaldıramadım ve ikiye parçalandı. Pastanın üzerindeki çiçekler havanın verdiği hoş sıcaklıla yayıldılarda yayıldılar. Artık bende o sinirle çikolata kırıntılarını serpiştirip üzerine de iki tane belerin yerleştirip süper oldu annecim diyerek durumu kurtarmaya çalıştım. Şimdi elbetteki buraya beğendiğimiz tarifleri yayınlıyoruz. Kızımda bende bu pastayı çok beğendik. O yüzden sizlerle payşlaşıyoruz.
Tarifimiz şöyle
5 yumurta
4 fincan şeker
4 fincan un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Ara kreması
1 paket kakaolu pasta kreması ve 2 tane muz
Üzeri için
2 paket krem şanti
Pembe ve sarı gıda boyası (çok az kullanılacak)
Hamur malzemleri sırasıyla karıştırılır ve 170 dercede pişirilir. Pasta kreması ve krem şanti üzerindeki tarife göre hazırlandıktan sonra pasta süslenir. İşte bu kadar. Aslında şu gıda boyalarını kullanmak hiç içimden gelmiyor. Özellikle çocukların yemelerine çok karşıyım. Çok güzel bir görüntü veriyor ama ben yinede çoğu zaman üst kremasını sıyırıp yediriyorum çocuklarıma. Zaten kullanmam gerektiğinde mümkün olduğunca az ve çogunluklada gıda boyasız yapmaya çalışıyorum pastaları.
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!