24 Nisan 2009 Cuma

PORTAKAL PÜRELİ KEK
















































Mis gibi portakal kokulu bir kek. Bu keki yayınlamaya kısmet olmadan 2 kere yaptım. Birinin kakaosunu içine diğerini ise ikiye bölerek kek kalıbını eğik tutup yarısına kakaolu yarısına sade hamurdan döktüm. Ben çikolatalı tatları çok sevdiğimdenmidir bilmiyorum sırf kakaolu olan çok güzel oldu. Tabi herkesin damak tadına bağlı bir şey.

3 yumurta
1,5-2 su bardağı şeker
2 tane büyük portakal
1 su bardağı sıvı yağ
2-3 bardak un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Portakallarımızı sadece uç kısımlarından kesiyoruz. İri parçalar halinde kabuklarıyla doğrayıp rondoda püre haline gelinceye dek karıştırıyoruz. Yumurta ve şekerimizi çırptıktan sonra sıvı yağ, portakal püresi ile çırpmaya devam ediyoruz. En son un, vanilya ve kabartma tozumuzu ekleyip yağlanmış fırın kabına döküp, önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişiriyoruz. Hamurumuz biraz akıcı kıvamda olacaktır. Portakalın sulu olma durumu değişeceğinden kesin un kıvamını veremiyorum.
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!