9 Nisan 2009 Perşembe

OĞLUMUN DOĞUM GÜNÜ VE ASLANLI PASTA

Bugün oğlum 2 yaşını bitiriyor. Çok mutluyum. Allah herkesin evladını, anne babasına bağışlasın, sağlıklı uzun ömürler versin inşallah. Biz doğum günlerini kalabalık geçirirdik aslında, şimdi biraz memleketten uzağız, ama en azından babannemiz ve dedemiz bizi yalnız bırakmadılar sağolsunlar. Teyzemiz ne kadar üzgündür kimbilir.
Gelelim pastaya.



























Pastaya resim tranferi nasıl yapabilirim diye internette dolaşırken Hanimiş'in sitesine rastladım. Oldukça ayrıntılı anlatmış ama bana sakın kızmasın ben bir şey anlamadım. O yüzden de kafamda tasarladığım gibi yapmaya çalıştım. Onda gördüğüm desenin aynısı oğlumun önlüğünde vardı. Önlükten resmi çektim bilgisayara aktardım, büyüttüm ve yazıcıdan çıkarttım. Yağlı kağıdı üzerine koyup kurşun kalemle hafifçe çizdikten sonra benmari usulu erittiğim bitter çikolatayla kontur çektim. Buzdolabında 10 dakika dondurduktan sonra pastanın üzerine yerleştirdim. Aslında bundan önce bir tane daha aslan konturu yapmıştım onu daha ince olarak yaptım daha güzel oldu fakat yağlı kağıttan ayrılırken kırılmalar oldu. Bu gördüğünüzü biraz daha kalın çekince biraz kötü oldu fakat yağlı kağıttan hemen ve hiç kırılma olmadan ayrıldı. Aslanın vücudu bütün olarak koyulduktan sonra yüz, göz ve burnu ayrı olarak koyuluyor elbette. Hazırladığım krem şantiye gıda boyası ekledikten sonra, yağlı kağıdı küllah yapıp aslanın içini doldurdum. Krem şanti elde çok çabuk eridiği için çok akıcı oluyor, sürerken dikkat etmekte fayda var. Aslında göz ve burun, krem şanti sürüldükten sonrada yapılabilir, çünkü krem şanti sürüldükten sonra yüzü kabarık durduğu için gözler ve burun neredeyse kayboluyor, o yüzden ben üzerinden tekrar geçtim.İnşallah ben de anlatabilmişimdir ve inşallah güzel görünüyordur.




























AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!