4 Mayıs 2009 Pazartesi

KOKOSTAR KURABİYE

























Merak edip denemek istediğim bir kurabiyeydi bu kokostar kurabiye, bende misafirlerimde çok beğendik, tarif elbetteki yeşil kivi'den. Bu güzel kurabiyeyi paylaştığı için arkadaşıma çok teşekkür ederim. Ben iç malzemesine biraz süt ekledim, onun dışında tarife sadık kaldım. Tarifimiz şöyle
250 gr. margarin
2 kahve fincanı pudra şekeri
1 kahve fincanı kakao
2 tane yumurta ( bir yumurtanın akı iç malzemeye konacak)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
İç malzeme için
2 su bardağı hindistan cevizi
2 çay bardağı pudra şekeri
1 yumurtanın akı
3 yemek kaşığı süt
Süslemek için
1 paket bitter çikolata
3-4 yemek kaşığı su
Tüm hamur malzemeleri (bir yumurta akı ayrılarak) yoğrulur. Yumşak bir hamur elde edilir. Bir yandanda iç malzemesi hazırlanır. Yumurta akı ve süt hindistan cevizine iyice yedirilir. Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparılır avuç içinde düzleştirildikten sonra iç malzemeden yaklaşık bir tatlı kaşığı koyulur ve hamur kapatılarak yuvarlatılır. Kapatılan yer altta kalacak şekilde fırın tepsisine biraz aralıklı sıralanır. Tüm hamur bu şekilde hazırlandıktan sonra ben önceden ısıtılmamış fırında 170 derecede 20 dk. pişirdim. İç malzeme bende biraz arttı. Hindistan cevizi 2-3 kaşık eksik koyulabilir yada kurabiyelerin içine fazla fazla koyulabilir ama o zamanda kapatma işlemi biraz zorlaşır.
Kurabiyeler pişip soğuduktan sonra, üzerini süslemek için çikolatının içine su koyulup benmari usulü eritilir ve kurabiyelerin üzeri süslenir.
AFİYET OLSUN

1 yorum :

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!