24 Mart 2009 Salı

HOŞGELDİNİZ PASTASI
























Bu akşam annem ve babam geliyor, çok heyecanlıyım. Annem pastayı çok seviyor, bende onları böyle hoşgeldiniz pastasıyla karşılamak istedim. Umarım güzel olmuştur. Tarif şöyle.

4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Ara kreması
1 paket muzlu cremeole
Üzeri için 2 paket krem şanti
1 yemek kaşığı kakao
Hidistan cevizi
Yumurta ve şeker iki kat olana kadar çırpılır. Üzerine un, vanilya ve kabartma tozu eklenir. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirilir. Kek soğuduktan sonra ikiye bölünerek ker iki taraf yarım su bardağı süt ile ıslatılır. Cremeole üzerindeki tarife göre hazırlanır ve kekin arasına sürülür. Üst kat kapatılarak krem şanti sürülür. Kalan krem şantiye 1 yemek kaşığı kakao ekledim ve kenar süslerini yaptım. Ben hoşgeldiniz yazısını önce print ettim sonra yağlı kağıdı üzerine koyup, benmari usulü erittiğim yarım paket çikolatalayla (içine 1 tatlı kaşığı sıvı yağ koydum sürüş rahat olsun diye) üzerinden geçtim. Yağlı kağıdı buzluğa koydum ve 10 dakika bekledikten sonra harfleri yerleştirdim. Tüm yazıyı bir anda yerleştiremiyorsunuz, çikolata hemen eriyor. O yüzden arada bir dondurarak yazma işlemi devam edilir. Harflerin üzerine çikolata sürme işlemi hem ilk deneme hemde aceleden pek başarılı olamadı ama idare ediversin artık.


























AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!