5 Temmuz 2008 Cumartesi

BARBİLİ PASTA

















































Eveeet ilk barbili pastamı yapmış bulunmaktayım. Acemi işi olduğu çok belli. Neyse benimde bu konuda çok iddiam yok zaten. Önemli olan çocukların gönlünü kazanmak. Kızım bu haftaki sınavlarının hepsinden 100 alınca bende ona bir süpriz yapmak istedim. Aklıma barbili pasta geldi. Kekini boy boy kalıplarda yapmaktansa tek parçada nasıl çıkarabilirim diye düşündüm ve aklıma var olan derin borcamım geldi. Tamam dedim ve başladım işe. Tabi derin olunca ısı içinde toplandı ve üstü birden kızarmaya başlayınca malesef fırını açıp üstüne folyo koymak zorunda kaldım ve böylecede kekimiz fazla kabarmadı. Yani bizim barbi biraz bodur oldu. Gelelim tarife

4 yumurta
5 yemek kaşığı şeker
5 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Keki ıslatmak için 1 çay bardağı süt +1 vanilya

Krem şanti
Pasta dolgu kreması

Pastanın içine arzuya göre istenilen meyveler koyulabilir. Ben muz kullandım

Yumurtanın sarıları ve beyazlar ayrılır. Beyazlar kar gibi olana kadar karıştırılır. Sarılar şekerle birlikte beyazlayana kadar karıştırılır. Daha sonra yumurtanın beyazı, ve yağ eklenerek karıştırma işlemine devam edilir. Ardından kaşık kaşık un eklenir, vaniya ve kabartma tozu eklenerek, yağlanmış fırın kabına koyulur ve önceden ısıtılmış 170 derecede pişirilir.

Fırından çıkardığımız kek soğuyunca ikiye bölünür. 1 çay bardağı süte vanilya eklenerek kek ıslatılır. Ardından kekin ortasına dolgu kremasının yarısı ve meyveler koyularak kekin üstü kapatılır. Kalan dolgu kreması ile kek tamamen kaplanır ve krem şanti ile süslenir. Ben krem şantinin yarısına pembe gıda boyası ekledim.

3 yorum :

  1. hiç birşey anlamadım yapılışından..etek kısmı nasıl yapılıyor.keşke yapım aşamalarını fotolandırsaydınız

    YanıtlaSil
  2. merhabalar. çukur ve derin bir borcamda yaptım barbinin etek kısmını, fakat tek başına çukur kase yeterli yüksekli sağlayamadı. ve bu pastada barbi biraz kısa kaldı. Kasem çok büyük olduğu için ısı içinde toplandı ve kekin içi pişmeden üzeri kızardı. mecburen üzerine folyo koydum ki yanmasın diye ve fırının kapağı açıldığı içinde kek iyice söndü. Diğer barbili pastalarıma bakarsanız, onlarıda yine çukur borcamda yaptım fakat bu kez bir tanede yuvarlak kek pişirdim. Yuvarlak keki alt taban olarak çukur kekide etek kısmı olarak kullandım. Şöyle ki, normal bir yuvarlak pasta keki pişirin. keki ikiye bölüp arasına krema sürün. Çukur kase de de bir tane pasta keki pişirin. yine arasına krema sürün ve yuvarlak kekin üzerine bu çukur keki geniş bölümü altta, bombeli kısmı üstte kalacak şekilde koyun. keki biraz traşlayarak etek oyuntusu verebilirsiniz. daha sonra üstte kalan çukur kekin üzerinden biraz kek çıkarıp barbiyi beline kadar kekin içine oturtun ve artık pastayı krem şanti ile kaplayabilirsiniz. Umarım yardımcı olabilmişimdir. iyi geceler dilerim.

    YanıtlaSil
  3. Ayrıca barbinin bacaklarını çıkarttım ve sadece bel kısmını pastanın içine yerleştirdim:)

    YanıtlaSil

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!