3 Ekim 2009 Cumartesi

KUPTA ERİKLİ VE SÜTLÜ MUHALLEBİ


























Sevgili yeturlalezzetkareleri'nde gördüğüm vişneli ve sütlü muhallebiyi çok beğenmiştim. Fakat evde vişnem olmadığı için aynı muhallebiden bende erikli denemek istedim. Tatlıyı yiyen misafirlerimizde çok beğendiler. Ben tatlıyı kupta yaptığım için biraz daha yumşak kıvamda olmasını istediğimden süt miktarını 1 çay bardağı fazla koydum. Buradan sevgili Yeşim arkadaşımada tarifi paylaştığı için teşekkür ediyor ellerine sağlık diyorum.
6 cup için
6 çay bardağı süt
1 çay bardağı nişasta
1,5 çay bardağı şeker
Erikli muhallebi için
5 çay bardağı su
1 çay bardağı nişasta
1,5 çay bardağı şeker
15 tane rondoda çekilmiş erik
Önce beyaz muhallebimiz için tüm malzemeleri karıştırıp pişiriyoruz ve kupların yarısına gelecek kadar tüm muhallebiyi paylaştırıyoruz. Daha sonra erikli muhallebi için erikleri önce rondoda ince olarak çektikten sonra tencereye koyup üzerine diğer malzemeleride ekleyip onuda muhallebi gibi koyulaşana kadar pişiriyoruz. Beyaz muhallebinin üzerine döküyoruz. Muhallebimiz oda ısısına gelene kadar bekliyoruz. Daha sonra buzdolabına kaldırıp soğuk olarak servis yapıyoruz.
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!