5 Ekim 2009 Pazartesi

PAZAR KAHVALTIMIZ VE ERİK REÇELİ


























Herkese güzel ve bereketli sofralar dileyerek yeni bir haftaya başlayalım. Aslında neredeyse 1 ay önceki pazar kahvaltımız. Bazen böyle arşivlerde unutulup kalan tarifler ve resimler olabiliyor. Bu kahvaltımızdan sonra aslında biraz üzüldüm çünkü bulaşıklar yıkandıktan sonra yerine yerleştirdiğim sırada bu canım çok sevdiğim kahvaltı setim elimden kaydı ve dört parçadan sadece bir tanesi sağlam kaldı. Neyse cana geleceğine mala gelsin dedim ama etrafı temizlemek bayağı bir zaman aldı. Rica konusunda bana katılan arkadaşlarıma da ayrıca çok teşekkürediyorum.






















Şimdi size çok lezzetli ve bizim çok sevdiğimiz erik reçelinin tarifini vermek istiyorum.
1 kilo mürdüm eriği
3 veya 4 su bardağı şeker
1 su bardağı su
Erikleri yıkayın, çekirdeklerini çıkardıktan sonra 3-4 parçaya bölün ve tencere koyun. Üzerine 1 su bardağı su ve 3 bardak şeker ilave edip kaynamaya bırakın. Kaynadıktan sonra ateşi biraz kısın, tadını kontrol edin şekeri az gibi gelirse 1 bardak daha şeker ilave edin. (şekerini neden tam veremiyorum; benim oğlan erikleri görünce avuçlayıp götürdü, kalan eriklere 3 bardak şeker tam geldi) Yaklaşık 45 dakika kaynadıktan sonra ateşi kapatıp reçel soğuyunca cam kavanoza koyun.
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!