29 Aralık 2008 Pazartesi

LEZZZETLİ BİR ET YEMEĞİ VE SOFRAMIZ

























Cumartesi akşamı için güzel bir et yemeği yaptım. Oldukça lezzetliydi. Ayrıca brokoli salatası da yaptım bilmeyen yoktur ama benim tariflerimin arasında olsun istedim. Ayrıca soframızda yine kendi yaptığım lahana turşusu var onun tarifinide ilerleyen günlerde verceğim. Et yemeğimiz bol salçalı olduğu için çok net görünmüyor olabilir. İşte tarifimiz.






















Yarım kilo dana bonfile
1 büyük soğan
2 diş sarımsak
3 tane çarliston biber
2 tane rendelenmiş domates
1 tane orta boy havuç
1 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı biber salçası
5-6 yemek kaşığı sıvı yağ
2-2,5 bardak sıcak su
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kekik
Salçalar tuzlu olduğu için ayrıca tuz kullanmadım.
Et ve havuçlar julyen kesilir.Düdüklü tencereye sıvıyağ koyulur. Soğan yemeklik doğrandıktan sonra sıvı yağa ilave edilir. Soğan suyunu bırakınca içine un koyularak birlikte kavrulur. Üzerine biberler ilave edilerek bir kaç kez karıştırılır. Daha sonra etler ilave edilir. etlerde suyunu çekince üzerine, rendelenmiş domates ve 2 su bardağı suda erittiğimiz salça koyularak baharatlarda ilave edilir. Tencerenin kapağı kapatılır. Kuvvetli buhar çıkınca ateş azaltılaraktencerenin düdüğü kapatılır ve yaklaşık yarım saat etler yumşayana kadar pişirilir.
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!