21 Kasım 2008 Cuma

ISAPANAKLI EL AÇMASI BÖREK

























1 çay bardağı sıvı yağ
2 çay bardağı su
1 yumurta ( akı hamura, sarısı üzerine )
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Ayrıca açmak içinde un
İç malzemesi
1 kilo ıspanak
1 tane büyük soğan
Biraz beyaz peynir.
1 tatlı kaşığı salça
1 çay kaşığı tuz ve karabiber
Tüm hamur malzemeleri yoğrulur ve 15-20 dk. dinlendirilir. Bu arada iç malzeme hazırlanır. Ben ıspanakların saplarını kestim. Yapraklarını süzgeç içinde tuzla ovdum ve tamamen suyunu çıkardım. Daha sonra soğanı küçük küçük doğradım, kavurdum. İçine salça ve ıspanakları koyup biraz daha kavurdum. Soğuduktan sonra da içine biraz beyaz peynir kırıkladım. Ispanak saplarıylada mücver yaptım. Onuda sonra yayınlıyacağım. Sıra hamurda. Hamurdan cevizden az büyük parçalar koparılıp, üçerli grup halinde 18 bezeye ayrılır. Her beze önce nescafe tabağı büyüklüğünde açılır ve araları unlanarak baklava hamuru açar gibi üst üste 3 hamur koyulup açılabildiği kadar yufka inceliğinde açılır. Sonra hamurun uç kısmına iç malzemeden koyulup rulo şeklinde sarılır. Fırın tepsisine büzgülü olarak koyulur.



























Tüm hamurlar bu şekilde tamamlandıktan sonra üzerine yumurta sarısı sürülerek, isterseniz susamda serpebilirsiniz. 180- 200 derece arasında üzeri kızarana kadar pişirilir. Sonra dilimlenerek servis yapılır.
AFİYET OLSUN

2 yorum :

  1. sizin tariflerinizden neyi denediysem harika oldu.. sizi tanımadan cok sevdim :)

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkürediyorum. afiyetler olsun sevgiler.

    YanıtlaSil

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!