14 Ocak 2010 Perşembe

YALANCI TORPİL































İzmir'in meşhur torpili. Yapması güzel yemesi daha güzel bu tarifin tadını merak edenlere en kısa yoldan anlatmaya çalışacağım.
5 yaprak milföy hamuru
İç kreması için
2,5 su bardağı süt
1 yemek kaşığı mısır nişastası
1 yemek kaşığı buğday nişastası
5-6 yemek kaşığı şeker
1 yumurta
1 paket vanilya
Kibrit kutusu büyüklüğünde margarin
Üzerine bol pudra şekeri ve ağız kısmı için ince çekilmiş ceviz veya fındık.
Öncelikle elimizin altında bir hamur sarma hunisi olmalı, ama bende yoktu. O zaman demokraside çareler tükenmez diyip, bende şu tırtıl kurabiye yapma hunisini kullandım. Öncelikle 2 karış genişliğinde aliminyum folyo kestim, sonra o folyoyu 4-5 parçaya böldüm huniye sarmaya başladım ve uç tarafını istediğim uzunlukta yaparak folyoyla orayı dolgunlaştırdım. İşte size bu küllah oldu.

































Dilerseniz huniyi kalın kartondan veya yağlı kağıttanda yapabilirsiniz. Sonraki aşamalar içinde lazım olacak diye milföy hamuru büyüklüğünde kare folyolar keserek kenara koydum. Hamuru huniye sarmadan önce bu folyoyu sarıyoruz ki, hamurumuzu huniden kolayca geri çekebilmek için. Hamuru huniden folyoyla birlikte çıkarıp yine folyoyla birilikte pişirdim ki, hamur dik durabilsin diye.
Şimdi geçelim yapım aşamasına.
Milföyler oda ısısına gelince merdane ile biraz açılır. Daha sonra birer parmak kalınlığında kesilerek hamur, huniye uçları birbirine değecek şekilde sarılır ve hamur, folyo hamurda kalacak şekilde çıkarılır. Yağlanmış fırın tepsisine sıralanarak, 180 derecede hafif pembeleşene kadar pişirilir. piştikten sonra folyolar çok rahat çıkıyor zaten.

























İç kreması için: Margarin hariç tüm malzemeler karıştırılarak muhallebi gibi pişirilir. Kaynadıktan sonra içine margarin koyulup, margarin eriyene kadar karıştırmaya devam edilir ve oda ısısına gelene kadar arada bir karıştırılır. Daha sonra buzdolabında yaklaşık 2 saat soğumaya bırakılır. Son olarak muhallebimiz tatlı kaşığı yada krema torbasıyla küllahların içine doldurulur, ağzı cevize bulanarak üzerine pudra şekeri serpilir.
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!