12 Ocak 2010 Salı

PRATİK KURU İNCİR VE KURU KAYISI TATLISI
























Herkese tekrar merhaba. Benim diyet için aldığım kuru incirleri ve kayısıları bir yedim ki sormayın. Baktım artık dura dura iyice kuruyacaklar en güzeli tatlı olarak tüketmek dedim ve dün akşam yarım saat içinde yaptım bir saat içinde de tükettik:) işte tarifimiz.

10-12 adet kuru incir
10-12 adet kuru kayısı
1 su bardağı tepeleme toz şeker
3 su bardağı sıcak su

İncir ve kayısılar yıkandıktan sonra düdüklü tencereye koyulup üzerine 3 su bardağı sıcak su ilave edilir. Tencerenin düdüğü indirildikten sonra orta dereceli ateşte 10 dk. pişirilir. Ateş kapatıldıktan sonra tencerenin basıncı gidince kapak açılır ve kalan suyu süzülmeden üzerine şeker ilave edilir. Kalan su yaklaşık 1-1,5 su bardağı kadar olmalıdır. İncirler ve kayısılar şeker ile tekrar kaynamaya bırakılır ve şerbeti koyulaşınca ateş kapatılır. Soğuyan tatlımızın üzerine ceviz kırığı koyularak servis yapılır.

AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!