7 Haziran 2010 Pazartesi

MİNİ KÖSTEBEK PASTA
























Kahvaltıya gelen arkadaşıma, kahvaltıdan sonra ağzımız tatlansın diye böyle minik pastacıklar yaptım. Çok lezzetli oldular. Denemek isteyenler için işte tarifimiz.
KEK İÇİN
3 yumurta
3 fincan şeker
3 fincan un
2 yemek kaşığı kakao
Yarım paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Ben ayrıca üzerini süslemek için ceviz kullandım

MUHALLEBİSİ İÇİN
3 su bardağı süt
2 yemek kaşığı margarin
3 yemek kaşığı un (çok silme olmayacak)
5-6 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya

Öncelikle pastamızın muhallebisini hazırlayalım. 2 yemek kaşığı margarini tencerede erittikten sonra üzerine un ilave ederek unu biraz kavuralım. Daha sonra üzerine süt şeker koyarak muhallebiyi kaynayana kadar karıştıralım. Kaynadıktan sonra vanilya ileve ederek 2-3 dk. sonra ateşi kapatalım ve arada bir karıştırarak soğumaya bırakalım.
Kek için, yumurta ve şeker çırpıldıktan sonra diğer malzemeler koyularak çırpılır ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine harcımızı dökelim. Ben mini fırın tepsisini kullandım. Fırını büyük olanlar, yumurta şeker ve un miktarını 1 ölçü fazlalaştırabilirler. Kekimizi 170 derecede pişirilem. Kek pişip soğuduktan sonra bir su bardağıyla kekin kenarından başlayarak yuvarlak halkalar keselim. Benim tepsi küçük olduğu için 10 tane büyük 2 tanede küçük yuvarlak kesebildim. Kestiğimiz keklerin düzgün tarafı alta gelecek şekilde bir tepsiye sıralayalım. Kenarlarda kalan kek parçalarını rondodan geçirerek iyice ufalayalım. Ben bu aşamada ceviz de ilave ederek hepsini birlikte ufaladım. Soğumuş olan muhallebimizi önce birer yemek kaşığı keklerin üzerine dökelim. Muhallebinin iyice soğumuş olması şart, yoksa kenarlardan akma yapar. Kalan muhallebiyi keklerin üzerine alabildiği kadar paylaştıralım. Son olarak ufaladığımız kekleri muhallebilerin üzerine dökerek kenarlarınında kapanmasını sağlayarak paylaştıralım.
AFİYET OLSUN.

6 yorum :

  1. harika gözüküyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Seda hanım. çok teşekkürederim.

    YanıtlaSil
  3. Köstebek pastacıklar harika olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ellerine saglık cok güzel oldu tarif icin teşekkür ederim yaptım ve cok begendim

    YanıtlaSil
  5. bende beğendiğinize çok sevindim. afiyet olsun. sevgiler.

    YanıtlaSil

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!