27 Aralık 2010 Pazartesi

PATLICAN MUSAKKA























Herkese tekrar merhabalar. Geçen hafta yaptım patlıcan musakkayı. Bizim için musakkanın yanında pilav ve cacık olmazsa olmazlardan. Hem lezzetli hemde bir o kadar zararlı olan musakkanın tarifi işte şöyle.
1 kilo patlıcan
250 gr. kıyma
1 orta boy soğan
2 tane olgun domates
2 yemek kaşığı salça. Dilerseniz biber salçasıda olabilir.
Tuz ve karabiber
Yarım su bardağı su
Patlıcanları kızartmak için sıvı yağ
Ayrıca soğanı kavurmak içinde yine 2-3 yemek kaşığı sıvı yağ





















Patlıcanlar alacalı soyulup küp küp doğranır.




















Bolca kızgın yağda tamamen her tarafı kızarıncaya kadar kızartılır ve tel kevgir ile iyice yağı süzdürülüp bir kaba alınır. Dilerseniz bu aşamada bir süzgeç içine alıp yağların iyice süzülmesini sağlayabilirsiniz. Diğer taraftan soğan yemeklik doğranır. Az sıvı yağda hafif pembeleştirilir. Üzerine kıyma ilave edilir ve kıyma da rengi dönene kadar kavrulur. Ardından salça, tuz ve karabiber ilave edilir. Kızaran patlıcanlar kıymalı harcın üzerine koyulur. Yarım su bardağı su eklenir ve en üstüne de küp küp doğradığımız domatesler yerleştirilir ve bu şekilde yaklaşık 15 dk. çok fazla ezmeden ara sıra karıştırarak pişmeye bırakılır.
AFİYET OLSUN

13 yorum :

  1. nasıl severim - nasıl da yerim!!! akşam akşam canım istedi! siz benim yerime afiyetle yiyin:)

    YanıtlaSil
  2. Pilav cacık ikilisi ile muhteşem bir yemek ellerine sağlık Serpilciğim sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Serpilcim, bu üçlü bence de birbirinden ayrı düşünülemez..Ellerine sağlık canım, selamlar, sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Nefis bir tabak olmus. ellerine saglik. sevgilerr...

    YanıtlaSil
  5. Serpilcim ellerine sağlık harika çokta severim sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Patlican olsun da nasil olursa olsun. Ama musakka da ayri bi guzel caniiimmm. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  7. En sevdiğim yemektir. Sunum da süpr olmuş, ellerine sağlık. Sağlık mutluluk ve bereket dolu bir yıl dileklerimle...

    YanıtlaSil
  8. en iyisini yapıyoorsunuz bu üçlüyü birbirinden ayırmamakla:))) şifa olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  9. çok tşk ederim güzel tarif ve anlatım için :)) yaptım ve mükemmel oldu...

    YanıtlaSil
  10. çok tşk ederim güzel tarif ve anlatım için :)) yaptım ve mükemmel oldu ..

    YanıtlaSil
  11. Eda hanım, beğendiğinize sevindim. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  12. patlıcanları tuzlu suda bekletcekmiyiz

    YanıtlaSil
  13. ben bekletmedim ama size patlıcanlar acı gibi gelirse bekletebilirsiniz. iyi akşamlar dilerim.

    YanıtlaSil

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!