25 Nisan 2012 Çarşamba

HAŞHAŞ PARE


Herkese mutlu sağlıklı günler diliyorum. Misafirlerime yaptığım haşhaş pare tarifini biraz gecikmelide olsa vermek istedim.
200 gr. margarin (oda ısısında)
1 yumurta
4 tatlı kaşığı pudra şekeri
2 tatlı kaşığı irmik
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı kakao
3-3,5 su bardağı kadar un
Üzeri için tane haşhaş
Şerbeti için
3 su bardağı su
2,5 su bardağı şeker
2-3 damla limon suyu
Tatlımızın şerbeti soğuk olması gerektiğinden önce şerbetini hazırlıyoruz. Su ve şeker güzelce kaynayıp koyulaşınca, limon suyu damlatılır ve 2 dk. sonra ateş kapatılır.
Tüm hamur malzemeleri karıştırılıp ele yapışmayan kıvam alana kadar un ilave edilip yoğrulur. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp haşhaşa bulanır. Fırın tepsisine sıralanarak önceden ısıtılmış 170 derece fırında yaklaşık 15 dk. pişirilir.
Fırından çıkardığımız kurabiyelere 5 dk sonra şerbet dökülür.
AFİYET OLSUN

5 yorum :

  1. serpilcim günaydın.çook güzel görünüyor.ellerine sağlık.iyi haftalar.

    YanıtlaSil
  2. acaip lezzetli görünüyo canim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  3. Cok güzel görünüyor canim ilk firsatda deneyecegim ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  4. merhaba bn dün denedim tarifi kurabiyesi harika oldu ama şerbeti içine çekmedi tarife uydum ama olmadı.

    YanıtlaSil
  5. pınar hanım merhabalar. tarifte sorun yaşadığınıza üzüldüm. gerçekten çok lezzetli bir tatlıdır ama tadını alamamış olmanız kötü tabi. ben kurabiyenin üzeri şerbeti çekmiyorsa mutlaka kaşıkla üzerlerine şerbet dökerim veya alt üst çeviririm. ama bu kurabiyede öyle birşey yaşamamıştım, yada bunlarıda çevimiş olabilirim. tam olarak hatırlıyamıyorum. eğer tatlınız bitmediyse birkaç saat ters olarak bekletin derim. iyi akşamlar dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!