4 Haziran 2016 Cumartesi

BAL BADEMLİ KEK


Herkese merhabalar. Genelde hafta sonları kek bir çok evde olmazsa olmazlardan. Bizim de öyle. Ben özellikle hazır pudinglerle yapılan kekleri çok seviyorum. Ayrıca toz halde bulunan içeçekleri keklere karıştırmayı çok seviyorum. ( salep, sıcak çikolata, nescafe ) Hem tat olarak çok lezzetli hemde kıvam olarak çok güzel oluyor. Blog yazarları toplantımızda hediye edilen pakmaya pudinglerden bal bademli olan pudingi kekin içine koyarak yaptım. Oldukça lezzetli kek oldu. İşte tarifimiz.
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vaniya
1 paket toz halde puding. Ben bal badem kullandım
Ayrıca 1 avuç kadar bademi de içine küçük küçük doğradım.
Yumurta ve şeker iyice çırpıldıktan sonra süt ve sıvı yağ eklenip çırpmaya devam edilir. Un azar azar ilave edilir çırpmaya devam edilir ardından puding ilave edildikten sonra kabartma tozu ve vanilya ile az miktar daha çırpılır. Badem koymak isterseniz bademleri küçük doğrayın kekin içine atın bir kaşıkla keki çok söndürmeden karıştırın. Yağlanmış bir kaba kek hamurumuzu koyup önceden ısıtılmış 170 derecede yaklaşık yarım saat kızarana kadar pişirin.
AFİYET OLSUN

1 yorum :

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!